gott bananbröd

Fick ett recept från min kära vän marie för några månader sen. jag är ingen bak-människa; tycker inte om att vänta på att degar ska jäsa och behöva använda bakmaskin. marie gav mig ett recept på HURTBULLAR som jag använt frenetiskt det senaste. NYA FAVORITEN: BANAN&VALNÖTSFYLLNING. använd grundreceptet och lägga till 4 små eller 3 stora välmogna mosade bananas.

SNABBA&jättegoda brödet:

2 limpor (lägg bakplåtspapper i formarna; har du inte limpformar använd sockerkaks-form med hål i mitten.)

175 grader
ca. 100 min

5 dldinkelmjöl
2 dl graham
3 dl rågsikt
1 dl vetegroddar
2,5 dl fyrkornskross
4 tsk bikarbonat
1 tsk havssalt
5 msk brödkryddor(finns färdigblandade, går åt en påse)
0,5 dl sirap
1 liter fil

Rör ihop de torra ingredienserna. Rör sedan ner sirap&fil. Häll i formarna&skjuts in i ugnen.

Använd gärna krav&eko-produkter&framförallt närodlat;)
Gillar du banankaka kan jag garantera att du kommer gilla detta brödet. Mättsamt!

Kommentarer
Postat av: karin E

Det låter ju gött värre det!kul med blogg kanske jag också ska starta en =)



XO

2010-03-08 @ 11:23:32
Postat av: josefin

Åh det var så mumsigt! ska försöka mej på det någon dag :)

2010-03-08 @ 11:34:54
URL: http://armagenglad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0