ketchup&vårstökning

Hey U!

Har haft fullt upp de senaste veckorna med seminarium&tenta, så nu är det dax för ketchup-ing!

Hoppas ni som läser detta, & övriga vänner så klart, mår toppen. Gör ni det?:)

Nu börjar våren komma&man kan ju t.o.m. se snödroppar i gräsmattorna. Me like! Det är dax att ta fram de glada färgerna ur garderoben&jag har fyndat en fin tunn jacka från HM&en prickig klänning från Indiska. Gillar prickigt, köpte prickiga tidsskriftssamlare&lådor på Åhlens för några månader sen. Blev svart-vita, men dom finns i rosa-rött också.

Jag har börjat ny kurs- anatomi&fysiologi, ska bli spännande. Nu ska vi börja sticka...... Sen har jag köpt färska fina kursböcker. Luktar sådär gott som bara nya böcker gör:)

Tänkte börja med att berätta att jag haft vårstök idag. Städat, satt upp tavlor, nya knoppar på garderoberna&köksluckorna. (se bilderna) Och som pricken över I:et har jag fixat ett fint ris som nu står &glänser i mitt köksfönster. Köksbordet är dukat med påskkänsla&jag har äntligen fått tag i tre fina pinnstolar som nu står runt mitt perstorpsbord. Älska Femtitalet!
Allt detta stök fixades till tonerna av sångfågeln anna maria espinosa&new young pony club, samt kraftwerk.

Idag har även syster carin&jag fixat grejer till min lilla påskpresent. Jag ska nämligen bli matte. Rut Greta Wallman anländer på söndag:)

Helgen som gått var fullspäckad:

I fredags firade jag&Linus att jag gjort mina första 15hp&det blev några öl m.m.
Vaknade mörbultad på lördagen&mötte upp Martin på erikshjälpen. Vi fyndade lite grejor; jag hittade en present till Elin&annat smått&gott.
lördagskvällen ordnade jag&de andra i SSK-kårrutskottet en mingelafton för SSK-studenterna&efter detta entrade vi dansgolvet på kårens pub. 350 pers redan halv11. Stället gungade till femtitalshits. Det va TEMA; vilket jag ju älskar som jag sagt förut. Klackarna glödde!
Kom ganska sent i säng, glömde ställa fram klockan&IL ringde&frågade om jag glömt bort att jag skulle jobba:P Dagen slutade iaf lyckligt. Åt nybakat grahamsbröd som Stina&Alfons bakat. Sen hade jag &Stina en riktig slapparkväll med deckarserier&intressant psykologi-snack.

Det var vad jag hade att berätta i stora drag. EN SAK TILL: mina goa systrar&moder bjöd mig på supergod laxmiddag med malibusås&Alice i U-landet i 3D för ett par veckor sen. Otroligt välgjord film& Depp&Bonham-Carter var lika briljanta som vanligt. Så har ni inte redan sett den, SE DEN!

Ha det gött allihopa!  

puss Hanna





Kommentarer
Postat av: koki

Det låter som du haft en bra tid pyret =)...vi får höras snart! Kuligt med katten, det var ju grymt söt! Jag är ju tyvärr lite allergisk mot didära hårbollarna men kolla kan man alltid göra.PoK

2010-04-05 @ 10:46:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0